JoM FRIENDZzz

Friday, May 29, 2009

Bengang

9 comments
Apalah nasib ak n kengkawan ak nie..
kamera skop pd kitew owg jew, x gerak2...
gangguan seksual la...
sengal la
=0

agak la kan..nk wat apa2 pon rasa bersalah jew..kalau yewk pon nk test kamera to nyew kefungsian, agak2 lah...
betol x?
nak2 yang jaga kamera to...lelaki..
geram lah...ambik kesempatan..

Jangan cabar kami kaum hawa..
beware kay..

Sunday, May 24, 2009

Erti Sebuah PersahabataN

2 comments
Renungkan lah, apa yang yang ingin aku katakan ini.


Anda harus mementingkan sahabat anda seperti anda lakukan terhadap diri anda juga. Sebagaimana firman Allah SWT di dalam hadis Qudsi yang bermaksud :

“Sudah pastilah kecintaan-KU itu untuk orang-orang yang saling ziarah menziarahi kerana AKU. Sudah pasti pula kecintaan-KU untuk orang yang saling cinta menyintai kerana AKU, sudah pasti pula kecintaan-KU kepada orang-orang yang saling bantu membantu kerana AKU. Juga sudah pastilah kecintaan-KU untuk orang yang saling tolong menolong kerana AKU.” - Riwayat Ahmad dan Hakim.

ESQ Training..

1 comments





figure 1:Inilah adalah alam yang bakal berlaku kiamat suatu hari nanti

Salam..

Hyew pd semua yg sudi jengok kew page nie..ada benda yg aku nk kongsikan kpd owg semua..

Tentang sesuatu yg selama nie telah aku lalai, leka..Firstly, aku nk ucapkan tanz to Allah coz aku dilahirkan sebagai umat Islam, semua ini adalah ketentuan Yang Maha Esa, tidak lupa juga kpd Nabi Muhammad kerana telah menyampaikan ajaran Islam kepada kami umat manusia dan juga kaum beliau, kpd mak abah aku kerana telah membesarkan aku selama ini serta semua di atas muka bumi Allah ini. Dan aku juga terhutang budi kpd ‘SKALI’ tempat dimana aku mencari rezeki dan ‘SKALI’ jugalah yang telah menemukan aku dengan program yang bermanfaat untuk aku dan kehidupan ku.

Apa yg sebenarnya yang ingin aku kongsikan kpd kowg semua adalah tentang program yg telah aku ikuti iaitu ‘ESQ Training’. Aku tidak mengatakan program ini terlalu hebat kerana hanya Allah sahaja yg memiliki sifat hebat, tapi apa yang aku cuba sampaikan di sini ialah program ini banyak menyedarkan aku tentang kekuasaan Allah serta Nabi Muhammad sebagai penyampai wahyu serta ajaran yang sangat-sangat mulia ini. Kepada sesiapa yg di luar sana, apa yang aku ingin katakan adalah,bersyukurlah dan berimanlah kepada Allah SWT serta Nabi Muhammad SAW yang tercinta, serta ajaran-ajaran yang telah disampaikan kepada kitew umat Nabi Muhammad.

Cuma aku ingin berpesan kepada anda diluar sana yang suka menilai diri mereka baik dan judge owg lain buruk semua itu haruslah disingkirkan dari hati,kerna iman kitew hanya boleh ditentukan oleh Allah SWT sahaja, bukan selain NYA. So, berimanlah kepada Allah sementara masih ada 5 perkara sebelum datangnya 5 perkara…Kalau nk lebih paham apa yang aku cube sampaikan pergilah ke program ESQ. SubhanaAllah,luar biasa…=)…Hadiah,hadiah…

Renung-renungkanlah surah dibawah ini..semoga ia dapat membantu kitew dalam menyempurnakan iman kitew kepada Allah SWT serta Nabi junjungan kita, Nabi Muhammas SAW.

Surah Al-Shams

‘The Sun’/ Matahari

By the sun and its rays, (1)

By the moon when it follows it, (2)

By the day when it unveils it, (3)

By the night when it conceals it, (4)

By the sky and what built it, (5)

By the earth and what spread it, (6)

By a soul and what fashioned it, (7)

Then inspired it its brazenness and its

gratefulness; (8)

figure 2: Ini adalah "gunung thursina" yang pernah, hancur satu ketika dahulu.


*It's Me *

_______________



* My pwenz in SKALI Web Services *

________________________________












Monday, May 4, 2009

Kecik Nyew Ari Lahir Ke 22

2 comments

salam...
hyew semua..kepada sesiapa yg kenal ngan suhaila samsuri@ila@kecik...ari nie hari lahir dia yang ke 22.ila mast x ley nk bagi hadiah apa2 pon kat ila coz masalah gaji yang x masuk2 lagi..hanya doa untuk ila semperna hari lahir pada tahun niieee..

kay...
p/s:skunk dh besar kan so jgn la nenakal n piki kdepan n masa yg akan kitew bakal lalui...
epy besday my pwenz...
 

TiRo PageS © 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | Images by Tadpole's Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men