JoM FRIENDZzz

Sunday, March 7, 2010

P.A.D.A.H


salam..
ai blog lama ak x tulis apa kt ko..ak betol2 x taw nk ngadu ngan sapa selain ko..
cuma nk ak sampaikan adala ..niew la padah nyew kalau terhutang budi pd mereka yg bernama manusia..

b4 niew dah banyak kali ak ingtkan diri jgn ambik pemberian owg lain n budi owg..tp ak langgar prinsip ak sendiri atas desakan KAU..tp skung ak x ley salahkan KAU lg coz smua niew patot ak salahkan pada diri ak balik..

sepatutnya ak ingt resam manusia,yg ingin kan balasan jika berbuat baik pada kiter terutamanya kaum adam..tp KAU silap jika KAU piki budi n wang ringgit KAU, boley beli nilai cinta ak wlpn cinta ak x semahal cinta gadis lain...

ak rasa cara yang terbaik untuk ak kembalikan keadaan kpd asal...ak perlu pulangkan balik barang KAU..supaya ak x terikat ngan KAU lagi..ak nk hidup normal mcm owg lain..
ak x nk diri ak bercinta kerana terpaksa mencintai owg yang x ak cintai..
ak nk bahagia dengan owg yang ak sayang..n dia juga sayang ak..tidak ada paksaan dalam cinta ak..
ak bukan manusia yang jenis memaksa jika ingin memiliki hati si DIA..

maap ak kata kan begini bcoz ak x suka cara kotor ko untuk masuk ke dalam aty ak..ak menerima mereka yang boley menerima ak..bukan memaksa ak menerima cintanya..kan lebiy bagus kita melihat insan yang kita sayang hidup bahagia bukannya memaksa n menghimpit dia di dalam keadaan tersepit mcm ak skung..

ak benar2 kecewa kerna KAU berubah laku bila KAU x dapat memiliki hati ak..BENAR x semua manusia dapat lari dari membuat kesilapan pada masa lampau mereka, ak juga begito.tp mengapa x berterus terang ...kan lebiy baik beterus terang..jgn menyalahkan owg lain sekiranya mereka membeci KAU kerna kesilapan lama KAU..to silap KAU sendiri..perhubungan yang abadi, adalah perhubungan yang bermula dengan kejujuran bukan kebohongan..

ak menolak cinta KAU bukan kerna kisah silam KAU..tp sudah berulang kali ak katakan pada KAU bahawa cinta ku akan ak berikan pada owg yang berjaya menawannyew..bukan dengan cara paksaan..COZ CINTA X BLEY DPAKSA...

cuba la KAU pahami..n satu ak pinta, kau jangan la mengerohkan lagi keadaan sebab kau sendiri dah tahu kebenaran dr mula lg tntg hati ak pada kau hanyalah sekadar "seorang kawan"..x lebiy dr itu...

mb kali niew ak tersilap langkah..mcm pernah KAU katakan manusia x lari dari wat salah...ak tetap akan pulangkan barang yang bukan kepunyaan ak..KAU jangan risau...N ak x pernah mintax utk semua pengorbanan KAU pada ak, n hadiah pertama n terakhir yg KAU berikan pada ak niew, akan ak kembalikan semua kpd KAU..itu janji ak..supaya ak tidak lagi terikat pada KAU..ak nk hidup seperti biasa..

perasaan cinta to dtg secara sendirinya tanpa dipaksa..maka hargailah nilai cinta itu walaupun kita x dapat memiliki si dia..dan melihat si dia bahgia adalah perkara yang paling indah dalam hidup ini.percayalah...

ak doakan agar suatu ary nanti ada insan yang bley membahagiakan kau..n ak bukan lah owg yang KAU harapkan selama niew..maap ak pinta dr KAU..coz ak x ley terima KAU dalam aty ak..
maap..
semua niew x ku impikan berlaku...

pada mereka, yang membaca kisah ak ini..jadikanlah pengajaran hidup kowg agar x tema nasib macam ak..merana weyyyy...nak nangis jew...sediy...

3 comments on "P.A.D.A.H"

ana_kukumalu on March 11, 2010 at 1:29 AM said...

bnd yg dh lepas jgn dikenang lg. jd kan ia satu pengajaran.

Cik Buya on April 6, 2010 at 12:23 AM said...

yunk.. ni ke sebab kau jadi muram jea??
erm.. cian kawan aku ni. sape la mamt yang gunak kan ko ni.. iish. sabar je la. one day akan jumpa orang yg betul2 ikhlas nak kat ko eh. dont sad2 tau..
"muka sedih takkan selesaikan masalah"
tu ayat arwah din beramboi.. jgn cedey2 eh.. mwah ai lap u.

✿LiZa✿ on April 18, 2010 at 4:28 PM said...

beSe r maSt..
kaDang2..
LELAKI ni peLik
kiTe inGt dia iKhLas kaWan nGn kiTe..
ruPe2nyE haRap kn Laen..
tOLOng r peRangaI tu jGn peLik sgt..
BOSAN taw x..
;p

 

TiRo PageS © 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | Images by Tadpole's Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men